Firma SaZ s.r.o. je specializovaným výrobcem v oblasti vývoje, výroby a oprav speciální silniční a železniční technik, dvoucestných vozidel s nástavbami, izolovaných a neizolovaných nůžkových a teleskopických pojízdných plošin, strojů pro odporové sváření kolejnic pokladačů kolejových polí a dalších zařízení určených pro údržbu železničních a tramvajových tratí a trolejových vedení. Součástí našeho výrobního sortimentu jsou železniční vozíky a přepravníky, železniční podvozky, karosériové nástavby, najížděcí rampy, apod.
Naše výrobky vám mohou pomoci při svařování na železnici, údržbě a obnově trolejového vedení, obnově a výstavbě železničních tratí, čištění železničních tratí a údržbě vegetace, stejně jako při hasičských a jiných vyprošťovacích činnostech.
Kromě výše zmíněných výrobků dále vyrábíme ocelové konstrukce a mezi naše služby patří zkušební testování a svařování, obrábění, nátěrové a další práce.
Firma SaZ s.r.o. se stala jedním z hlavních dodavatelů v České a Slovenské republice s exportními trhy po celém světě (EU, Austrálie, Thajsko, Rusko, Ázerbájdžán, aj.). Našimi zákazníky jsou důležité mezinárodní stavební firmy, městské dopravní podniky, hasičské a jiné vyprošťovací služby, včetně malých firem, které provádí opravy a údržbu železničních a tramvajových tratí.
Firma SaZ s.r.o. se zúčastňuje specializovaných mezinárodních veletrhů a výstav v rámci Evropské unie a mimo Evropskou unii.
Jsme připraveni vám nabídnout řešení šité na míru pro uspokojení vašich konkrétních požadavků a uvést vaše …Auta na koleje …
V roce 1954 byla v prostorech dřívějšího nádraží Sázava u Žďáru nad Sázavou vytvořena součást železničního vojska, zkušební polygon, později středisko 050, jehož zřizovatelem bylo ministerstvo dopravy.
V osmdesátých letech a počátkem devadesátých let zde byl rekonstruován a vybudován strojírenský závod, jehož základním oborem byla výroba a opravy železniční techniky. Místo, které je svázáno se železnicí již od minulého století, se tak stalo pojmem pro každého železničáře a v některých oblastech monopolním dodavatelem speciální železniční techniky a servisním střediskem pro tuto techniku.
V roce 1993 bylo zrušeno železniční vojsko a vznikla nástupnická organizace Stavební obnova železnic ČR rozpočtová organizace (SOŽ), jejímž zřizovatelem bylo ministerstvo dopravy ČR. V roce 1994 na základě nařízení vlády ČR byl majetek spravovaný SOŽ ČR rozpočtovou organizací vyčleněn k privatizaci. V roce 1999 se nabyvatelem majetku a pokračovatelem v dlouhodobé tradici stala společnost SaZ s.r.o.